cPanel לעומת Plesk: באיזה לוח בקרה אחסון אתרים לבחור?

17/10/2022

בחירת לוח הבקרה המתאים לאחסון אתרים עבור הפרויקט שלך יכולה להיות משימה לא פשוטה. אתה תעדיף לבחור את הפופולרי ביותר עם התמיכה הקהילתית הנהדרת.
זה המקום שבו ההשוואה cPanel לעומת Plesk הופכת רלוונטית. שתי אלה הן תוכנות לוח הבקרה הפופולריות ביותר לאחסון אתרים בשוק, כאשר cPanel היא הנפוצה ביותר.

שתי הפלטפורמות ידידותיות למשתמש ומציעות סט רחב של תכונות שיעזרו למשתמשים לפשט את תהליך אחסון האתרים. במאמר הזה, נשווה את שתי הפלטפורמות כדי לגלות מה הופך אותן לתוכנות לוח הבקרה הטובות ביותר.

מהו לוח בקרה לאיחסון אתרים?

לוח בקרה של אחסון אתרים הוא תוכנה או כלי המאפשר לך לנהל ביעילות את תשתית האחסון שלך. רוב חברות האחסון מספקות לוח בקרת אחסון משלהן. בעזרת לוח בקרה תוכלו לנטר ולנהל את כל תהליכי המערכת המורכבים בכמה לחיצות בלבד דרך ממשק הניהול. אפילו התהליכים המתקדמים ביותר כגון הגירת שרתים, אופטימיזציה, החלפה וכו' יכולים להיעשות באמצעות תוכנת לוח הבקרה, ובכך הוא חוסך הרבה זמן וכסף. עלות-תועלת, תמיכה קהילתית ואבטחה הם חלק מהגורמים האחרים שעליכם לקחת בחשבון בעת ​​בחירת לוח הבקרה של איחסון אתרים.

 

השוואה בין שניים מלוח הבקרה הטוב ביותר של איחסון אתרים:
cPanel לעומת Plesk

גם cPanel וגם Plesk נמצאים בשוק כבר די הרבה זמן. שתי הפלטפורמות מציעות סט רחב של תכונות ייחודיות.

cPanel שוחרר לראשונה בשנת 1996 והפך לכלי לוח הבקרה הנפוץ ביותר. מצד שני, Plesk שוחרר רק ב-2001 ומאז הוא משמש כלוח הבקרה הראשי עבור שרתים מבוססי חלונות.

ממשק ושימושיות

מהניסיון האישי שלנו בניהול הן cPanel והן של Plesk, אנו מוצאים של-plesk יש ממשק משתמש גרפי (GUI) פשוט ונקי למדי.
Plesk מובילה על cPanel גם בכל הנוגע לשימושיות.

 

הממשק של Plesk מושפע מאוד מ-Windows. עם צגים מבוססי אייקונים, הוא דומה ללוח הבקרה של Windows ומקל על המשתמשים לנווט בו. ב- Plesk, כל התכונות מקובצות תחת קטגוריות מתאימות בסרגל הצד השמאלי. קיבוץ זה גם גורם לממשק להיראות פחות עמוס ונקי יותר.

בלוח המחוונים של cPanel, התכונות אינן מאורגנות ומסודרות היטב. זה גורם לממשק להיראות עמוס יותר בהשוואה ל- Plesk.

תמיכה במערכת הפעלה

Plesk משמש בעיקר כלוח בקרה עבור שרתים מבוססי חלונות, למרות שהוא זמין גם להפצות לינוקס וגם לחלונות. מצד שני, cPanel זמין רק עבור הפצות לינוקס ונחשב באופן נרחב כסטנדרט תעשייתי עבור תוכניות איחסון של לינוקס.
מכאן שאם אתה הולך על תוכניות איחסון מבוססות על לינוקס, יהיה טוב לבחור בפלטפורמת cPanel.

הכנס למאמר המורחב: מה זה Cpanel?

פונקציות

גם Plesk וגם cPanel מציעים כמעט את אותה סט של תכונות הנדרשות לניהול יעיל של מערכת שרת. ניהול מערכת שמות דומיין (DNS), ניהול מסדי נתונים (MySQL, PostgreSQL), ניהול קבצים, התקנות תוכנה נוספות, גיבויים, ניהול חשבון דואר אלקטרוני, ניהול תעודות SSL, גישה ל-SSH, וגישה לקובץ יומן הם חלק מהתכונות הנפוצות והשימושיות ביותר המוצעות על ידי גם cPanel וגם Plesk.

למרות ששניהם תומכים בהתקנה של אפליקציות נוספות, קל יותר להפעיל את Docker ו-Git ב- Plesk מאשר cPanel. יש דרכים לעקיפת הבעיה להפעיל אותם ב-cPanel. אבל זה קשה יחסית.

 

בִּטָחוֹן

גם cPanel וגם Plesk מציעים סט כלים רבים שעוזרים לשמור על השרת שלך מאובטח ומוגן. cPanel מאפשר לך להגדיר תעודות SSL של Let's Encrypt ולחדש אותם באופן אוטומטי. ספריות מוגנות בסיסמה, הגנת עלוקה, חסימת IP, הגנת Hotlink, מפתחות GNUPG, גישת SSH, ואימות דו-גורמי הם חלק מתכונות האבטחה האחרות ש-cPanel מספקת למשתמשים שלה.

 

מצד שני, Plesk מציעה תכונות כמו fail2ban (כלי שסורק קובצי יומן, מונע פריצות), אנטי דואר זבל ותמיכה בחומת אש של Plesk למשתמשים שלה.

 

ביצועים

בהיותו לוח בקרה של איחסון אתרים, cPanel מציע ביצועים טובים בהרבה מ- Plesk. cPanel מותאם באופן מלא לטעינת דפים מהר יותר. דרישת הזיכרון פחותה יחסית ב-cPanel מאשר ב-Plesk וניתן לבצע משימות ניהול שרת בקלות ובמהירות ב-cPanel.

 

תוכניות ותמחור

השוואה ישירה בין תמחור Plesk ו-cPanel אינה אפשרית, מכיוון שהסכום הסופי תלוי בתוספות ובגורמים אחרים. עם זאת, כשחושבים על תוכניות הבסיס, נראה ש- cPanel מתמחר יותר מ- Plesk.

 

לסיכום: cPanel לעומת Plesk

במאמר זה, ערכנו השוואה בין שני לוחות בקרה פופולריים של איחסון אתרים בפירוט. שני לוחות הבקרה מציעים הרבה פונקציות ותכונות דומות. למרות זאת, ישנם גורמים מסוימים כגון תמיכה במערכת ההפעלה, שימושיות, תמחור וכו' שמבדילים אותם, ההחלטה הסופית לבחור באחד תלויה לחלוטין במערכת ההפעלה ששרת האינטרנט שלך משתמש בו.

אם מדובר במערכת מבוססת לינוקס, מומלץ להשתמש ב-  cPanel.
עבורWindows –  Plesk היא הבחירה הטובה ביותר.

המאמר תורגם מעברית לאנגלית.
המאמר נכתב על ידי סרבר אדמינז.

תמונות על ידי:

Image by mohamed Hassan from Pixabay