10 דברים שכדאי לבדוק לפני בחירת אחסון האתרים שלך

22/10/2022

אנחנו חיים בעידן האינטרנט. במוקדם או במאוחר תמצא את עצמך במצב שבו תצטרך לשקול לבנות את הנוכחות שלך באינטרנט. זה הרגע שבו תצטרך לשקול שירות אחסון אתרים.

ישנן חברות שמנסות לפתות אותך על ידי הבטחת תכונות כמו משאבים בלתי מוגבלים, תמיכה טכנית 24/7, כמעט 100% זמן פעילות וכו'. אבל מעבר לכל המבול הטכני, עדיין יש החלטה מושכלת שאתה צריך לקבל.

אז הנה 10 דברים שאתה צריך לבדוק לפני שאתה שוקל לרכוש שירות אחסון:

  1. תמחור

ישנם מספר רב של ספקי שירותים המספקים שירותים דומים במחירים שונים.

כמובן שתמיד ישנם גורמים רבים ושונים הקובעים את השונות הללו בשירותים, אך עדיין עליך לשקול לבחון מספר אפשרויות שונות לפני שתבחר אחת.

אם אתה מאחסן דף אינטרנט פשוט ולא מצפה להרבה תעבורה או רוחב פס במקביל; זה תמיד הכי חכם ללכת עם הזול מבין השירותים הזמינים. אם אתה מחפש לאחסן אתר מסובך יותר, שקול גם פיצרים אחרים.

  1. תמיכה טכנית

חלק מהשירות שאתה צריך לבדוק לגבי מאחסן האתר שלך היא התמיכה הטכנית שהוא נותן. לרוב זהו עניין גדול, תארו לעצמכם אם האתר שלכם נופל בשעות בהם התנועה בשיא ואין לכם מושג למה או איך לטפל בבעיה במהירות.

כמובן שתמיד אפשר להתייחס למדריכים לתמיכה אבל שום דבר לא מרגיע כמו בן אדם אמיתי שאפשר לדבר איתו ולבקש עזרה. רוב השירותים מבטיחים זאת. אז אתה צריך לוודא שלא מרמים אותך בזה.

יש כמה גורמים שאתה צריך לבדוק. לדוגמה, האם הם זמינים בטלפון? האם השיחה היא בשפה העברית?

אצלנו בהוסט סנטר ניתן לקבל סיוע טכני רחב, בין היתר גם במערכות וורדפרס, דרך מענה טלפוני מהיר וגם דרך הוואטסאפ.

  1. חומרה

עבור רובנו, ייתכן שחלק זה לא יעשה הבדל רב מכיוון שאנו מחפשים לאחסן דפי אינטרנט קטנים עם תעבורה בטווח קטן עד בינוני ורוחב פס צפוי. עם זאת, ככל שהמורכבות של פרויקט האינטרנט שלך עולה ותצטרך לעשות הרבה יותר מהצגת עמודים פשוטה, תצטרך להתחיל לשקול את החומרה.

המעבדים, ה-GPUs, ה-RAM וסוג האחסון (Solid State Drive לעומת SATA) הם רק כמה שיקולים. לכמה תנועה אתה מצפה? כמה כוח עיבוד האתר שלך דורש? לדוגמא, לאתר וורדפרס ממוצע נדרש במינימום כ700MB RAM בכדי שיעבוד בצורה טובה. אלה הדברים שאתה צריך לשקול מראש.

 

  1. שירות דואר אלקטרוני

זוהי תכונה נוספת שאתה צריך לשקול. אילו שירותי דוא"ל מבטיח הספק? ללא קשר למה ששמעת/קראת על כך שהמדיה החברתית החליפה את מטרת הדוא"ל באינטרנט, תאמין לי, הדוא"ל עדיין מהווה חלק גדול מהנוכחות שלך באינטרנט.

אתה צריך לוודא ששירות הדוא"ל שאתה מקבל עם האחסון שלך מגיע עם תכונות חשובות כמו בקרת דואר זבל, תכונת מסע בזמן וכו'. לדוגמה, ספקים רבים מציעים העברת דוא"ל בלתי מוגבלת ושירות תגובה אוטומטית. זו תמיד אופציה טובה לשאול את הספק מראש.

  1. לוח הבקרה

לוח הבקרה הוא ממשק המשתמש שבו אתה משתמש כדי לשלוט/לנהל את האתר שלך. זוהי תכונה נוספת שספק איחסון אתר האינטרנט שלך מציע ואתה צריך לוודא שאתה מקבל את לוחות הבקרה הטובים ביותר.

 

יכול להווצר מצב בו לוח הבקרה מסובך מדי ותצטרך להתקשר לחברת האחסון בכל פעם שאתה צריך לעשות שינוי קטן שיכול להוות אי נוחות עצומה עבורך.

לכן, ודא שספק השירות שלך משתמש ב-cPanel, Plesk או שירותים דומים. לפחות תוודא שלוח הבקרה הוא לא משהו שאתה לא יכול להבין.

  1. שרת משותף מול פרטי

עוד דבר שאתה צריך לקחת בחשבון הוא איזה סוג של איחסון אתה מחפש? אם אתה מחפש לאחסן דף אינטרנט פשוט לתצוגה, כנראה שתסתדר עם שירות איחסון משותף. הם זולים יותר ולרוב קלים יותר לתפעול ולהתמודדות איתם.

בעצם, שירות איחסון משותף הוא כמו שיתוף שרת עם מספר בעלי אתרים אחרים, בערך כמו שיתוף מחשב אישי. אבל אם אתה מחפש לאחסן אתר חזק ומהיר יותר, איחסון פרטי בשרת VPS הוא מה שאתה צריך.

אולי קצת קשה לעבוד איתם והם יקרים יותר אבל אלו האילוצים עבור איחסון מקצועי יותר.

  1. מדרגיות

זה עוד דבר חשוב שאתה צריך לקחת בחשבון כאשר אתה חושב על העסק שלך. אם אתה מאחסן עסק צומח, אתה יכול לצפות שהנוכחות שלך באינטרנט תגדל יחד איתו. ונוכחות גדלה באינטרנט דורשת שדרוג של השירות שלך. זה כולל הכל מהחומרה שלך ועד לתמיכה הטכנית.

בכל מקרה, שירותים מסוימים כמו Amazon Web Services מספקים מדרגיות אוטומטית, כלומר המערכת שלך מתעדכנת באופן אוטומטי אם המערכת הנוכחית שלך לא יכולה להתמודד עם התעבורה/רוחב הפס הנכנסים. בכל מקרה אתה צריך להיות בטוח איזה סוג של שירות מדרגיות הספק שלך מציע.

  1. גיבוי

זהו חלק מאוד חשוב מהשירות שהמאחסן שלך צריך לספק. תארו לעצמכם מה היה קורה אם כל מאמרי האינטרנט, הפוסטים והנתונים האחרים שלכם היו נמחקים כתוצאה מתקלה כלשהי. רוב ספקי השירות מנסים להפוך את השירותים והמוצרים שלהם לאמינים ביותר, אבל אף אחד לא מתכנן ויכול לצפות תקלות.

לדוגמה, אתה עלול למחוק בטעות תוכן בעצמך. בכל מקרה, רוב ספקי שירותי איחסון אתרים טובים מציעים שירות גיבוי. כדאי שתוודא שגם שלך מציע כזה שירות. שאל את הספק הפוטנציאלי שלך לגבי תוכנית ההתאוששות שלו מאסון כזה. אצלנו בהוסטסנטר דואגים לגבות את כל האתרים בשרתים חיצוניים מאובטחים.

 

  1. אחסון שמות דומיין

זה סוג של בונוס אבל זו תכונה נהדרת שיש. גלה אם הספק שלך יכול לאחסן חלק או את כל שמות הדומיין האחרים שלך. עבור רובנו זה אולי לא נראה כמו עניין גדול, אבל זה יכול להיות בעל משמעות רבה אם אתה מנהל עסק.

רוב העסקים נוטים לקנות הרבה שמות דומיין, בדרך כלל כאלו עם שגיאות האיות, השמות החלופיים וכו' של שמם הנוכחי. עם השירות הזה תוכל לקבל את כל אלה תחת לוח בקרה אחד. זהו יתרון עצום מבחינת ניהול המותג. וזו גם דרך מצוינת להבטיח שלעולם לא תאבד שום תנועה.

  1. אסטרטגיית עזיבה

אחרון וחשוב מאוד. אולי אתה מרוצה מהספק הנוכחי שלך, אבל עם הזמן ייתכן ותשנה את דעתך. ייתכן שתרצה לאחסן את האתר שלך במקום אחר ובתרחיש כזה תצטרך להיות מסוגל לעשות זאת עם אי הנוחות המינימלית. כדאי לך לבחור ספקי איחסון המציעים העברת אתרים בחינם בעת מעבר ממאחסן אחר.

מומלץ לקרוא את ההסכמים הראשוניים כולל האותיות הקטנות כראוי, וודא שספק שירותי איחסון אתר האינטרנט שלך מציע אסטרטגיית יציאה בת קיימא. תאמין לי, זה יותר חשוב ממה שאתה חושב.

תאר לעצמך מה יכול לקרות לעסק שלך אם האתר שלך ייפול במשך ימים רק בגלל שהספק הנוכחי שלך רוצה להקשות עליך לעזוב.

המאמר תורגם על ידי יהב בנגיאת,

ונכתב על ידי נאבין פאיודיאל.​