חדש! תוכנית שיווק שותפים - קבלו 150 ש"ח על כל לקוח - לחצו כאן לפרטים

חיפוש דומיין מתבצע - אנא המתן ...
קניית שם דומיין

חדש! תוכנית שיווק שותפים - קבלו 150 ש"ח על כל לקוח - לחצו כאן לפרטים

4.9 כוכבים מבוסס על 154 תגובות
בעיות שרת שמשפיעות על וורדפרס

בעיות שרת שמשפיעות על וורדפרס

8 בעיות שרת שמשפיעות על וורדפרס – ואיך נוכל לפתור אותם

במאמר הבא ננסה לתת לבעלי אתר וורדפרס מעט מושג לגבי תקלות ותפקוד לקוי של אתר הוורדפרס שלהם.


לרוב לא קיים לנו מומחה וורדפרס צמוד שמתמקד על אתר הוורדפרס שלנו, כך שלעיתים קל לנו לשכוח שבעיות בוורדפרס נובעות מבעיות בפלאגאין, משתמש פרוץ, או ערכת נושא פגומה.
לפעמים הבעיה היא מצד השרת.
מנסיוני, לא כל כך קל לעבוד עם חברות אחסון אתרים כשזה מגיע לבעיות באתר שלך. בגלל שקנית חבילה מאוד זולה והם לא מספקים תמיכה לזה, או כי צוות התמיכה שלהם לא מיומן מספיק להתמודד עם הבעיות.
ולצערנו, לעיתים אתה מוצא את עצמך עובד עם חברה לא אמינה שלא תרצה להודות שהשרת שלהם מפסיק לעבוד בגלל תשתיות פגומות.
למרות כל זאת, אתה כנראה צריך לתקן את הבעיות הללו הכי מהר שאפשר.
גולשים לא יהיו מרוצים מאתר שאינו מגיב, איטי או לא קיים, גם אם הם היו יודעים שבסיס הבעיה הוא השרת.

הפתרון המהיר לבעיות השרת האלו הוא להבין אילו בעיות עלולות להתעורר מהשרת.
עם הבנת מקור הבעיות האלו, אתה תוכל להתמודד איתם בביטחון ויעילות עם מאחסן האתר שלך.

8 בעיות בשרת שיכולות להשפיע על אתר הוורדפרס שלך:

זה מייאש לחשוב שלמרות כל העבודה הקשה לייעל את אתר הוורדפרס שלך…
עדיין משהו יכול להשתבש בתפקוד האתר.
והגרוע מכל , הבעיה יכולה להיות לא קשורה לשום דבר שאתה עשית, והלקוחות שלך עדיין מתוסכלים מהאתר שלך, כי הם מצפים ממנו להיות מהיר ואיכותי עם חווית גלישה מקסימלית.
בעיות בשרת הן טריקיות, אתה תבזבז את כל הזמן שלך בלחפש את הפתרון דרך הוורדפרס והדאטהבייס, אפילו דרך הפלאגין והנושאים. אבל בסוף תבין הבעיה היא בשרת, אז מה תוכל לעשות?

כאן תוכלו למצוא כמה בעיות נפוצות יותר ופחות שיכולות להתעורר באתר הוורדפרס שלך.
כאשר חלק מהן תוכל לפתור במהירות בעצמך, וחלקן ידרשו עזרה ממאחסן האתר שלך.

1) הדפים בטעינה איטית מידיי –

נניח שעשית לגמרי הכל כדי שהוורדפרס יהיה מהיר.
אם בדקת שהבעיה היא לא בחיבור האינטרנט שלך, שזאת תוכל לבדוק עם בדיקת מהירות פשוטה.
זה הזמן לבדוק את השרת.
תחילה, בדוק את סטטוס השרת של מאחסן האתר שלך.
כל בעיה שמדווחת בדרך כלל תוביל לאתר שלך שאינו זמין – אבל עדיין כדאי לבדוק.
רוב חברות איחסון האתרים יצרפו דף הנקרא "מצב השרת" או "system status".

אם משהו לא בסדר עם השרתים, אתה תוכל למצוא את זה שם.
אם זו הסיבה לבעיית המהירות – צור קשר עם מאחסן האתר שלך כדי להבין מתי הבעיה תפתר.
אם המקרה חוזר על עצמו באופן קבוע – עם אותם סימפטומים של האטה, עליך לדבר על אחד ממנהלי התמיכה ולשאול האם קיים אתר "שכן" על השרת שמשפיע על מהירות האתר שלך.
אם זו הסיבה, זה יהיה הזמן לשדרג לcloud hosting או VPS.
אם אין בעית זמינות עם האתר, תצטרך לבדוק לגבי רחוב הפס של השרת.

אם האתר שלך חווה עומס בתנועה אליו והתכוננת מראש לכך, אזי הגבלת רוחב פס עשויה להיות הגורם לאיטיות או לאי הזמינות.
אם מדובר על עלייה בתנועה לאתר שלך, ייתכן וחבילת האחסון שלך אינה מספיקה לשרת את אותה תנועה חדשה. במקרה כזה עליך לשקול שדרוג של חבילת האחסון.

2) אי קבלת מיילים –

ברוב החבילות של חברות אחסון אתרים, תוכל ליצור כתובת אימייל תחת דומיין האתר שלך.
לדוגמא, אם האתר שלך נקראhostcenter.co.il  אז כנראה שתרצה ליצור אימייל sales@hostcenter.co.il.

עם זאת, מה אתה עושה אם חיברת את כל טפסי יצירת הקשר שלך לאותם מיילים ואפילו הגדרת את כתובות הדוא"ל באתר הוורדפרס, אבל אף הודעת אימייל לא מגיעה? נניח שהגולשים שלך מעתיקים ומדביקים את הדוא"ל שלך בשדה "אל:" ושהקלדת את כתובת הדוא"ל שלך בצורה נכונה במערכת ניהול התוכן של אתר הוורדפרס, זה אומר שיש צורך בלתקן את ההגדרה של שרת דואר יוצא או תיבת האימייל השולחת.
ראשית, שלח לעצמך הודעה לכתובת הדוא"ל הזו מכתובת הדוא"ל הנוספת שלך. למעשה, בקש מכמה אנשים אחרים לעשות את אותו הדבר. אם אף אחד לא מקבל הודעה על כך שתיבת הדואר הנכנס מלאה, אז הבעיה היא לא בשטח אחסון השרת.

לאחר מכן, אם אתה מעביר הודעות מהדוא"ל של המאחסן שלך לחשבון אחר, ודא שהבעיה אינה קשורה לאופן שבו הגדרת את תיבת האימייל שלך אצל הספק החדש, ייתכן שתצטרך לבצע התאמות להגדרות של ספק האחסון החדש.

בהגדרות של אפליקציית הדוא"ל שלך, אתה אמור למצוא חלק המוקדש לחשבונות דוא"ל והעברה. ודא שהגדרות הדוא"ל שלך מופיעות שם ומתאימות להנחיות שהגיעו מספק האחסון שלך. אם אכן הכל מוגדר בצורה תקינה, עליך לגשת ולהיכנס לחשבון האחסון שלך.

נווט אל כלי ניהול הדוא"ל בחשבון האיחסון שלך. משם תוכל לפתוח את תיבת הדואר הנכנס שלך ולאשר שהודעות דוא"ל יגיעו. אם הם לא, אז הבעיה היא בתצורה, מה שאומר שעליך ליצור קשר עם מאחסן האינטרנט שלך כדי לבקש ממנו לבדוק את הבעיה.

3) עדכונים שלא נראים באתר.

שמירה במטמון של אתר וורדפרס שלך נראה כמו דבר כל כך קל ליישום ולקבל שליטה על מה עם תוספי מטמון רבים של וורדפרס הזמינים.

אבל נניח שכבר מותקן ומוגדר לך זיכרון מטמון. ניסית לנקות את הדפדפן שלך, וגם פתחת את האתר שלך מדפדפן ומכשיר אחר. אפילו ניסית למחוק את כל נתוני הגלישה, העוגיות וההיסטוריה שלך. ובכל זאת, השינויים שביצעת באתר שלך לא מופיעים תצוגה הסופית.

ייתכן שהתיקייה "cache_temp" שלך פועלת באופן לא תקין או שזה יכול להיות משהו אחר לגמרי מצד אחסון האתר. אם מדובר בבעיית זיכרון מטמון מצד השרת, תצטרך לפנות לתמיכה של מאחסן האתר שלך לקבלת סיוע.

4) "השרת לא קיים." – server not found

אם אתה (או הגולשים שלך) רואה דף ריק עם הודעה שאומרת "השרת לא קיים", עליך להיכנס לחשבון אחסון אתר האינטרנט שלך.

הודעת שגיאה מסוג זה מעידה בדרך כלל על השעיה כלשהי של חשבונך. אולי שם הדומיין או חבילת האחסון לא חודשו, אולי רוחב הפס והאחסון חרגו מעבר למגבלות החבילה שקנית, או שאולי ספק האחסון החליט להשעות את החשבון מסיבה אחרת. לא משנה מה קרה, עליך לפנות אליהם באופן כדי להחזיר את האתר לפעילות.

5) "שגיאה ביצירת חיבור למסד נתונים." – error establishing a database connection

מבחינה טכנית, אתה אחראי לבעיות המתרחשות במסד הנתונים של האתר שלך. עם זאת, ישנם מקרים שבהם שגיאה זו עשויה להופיע תצוגה הסופית של האתר שלך ואינה קשורה לשום דבר שעשית.

ראשית, וודא שהמידע בקובץ wp-config.php שלך נכון. באופן ספציפי, עיין בשדות שם המשתמש, הסיסמה ושדות המאחסן. אם משהו שגוי שם, עדכן, שמור ובדוק את האתר שלך.

כאשר יש שגיאת חיבור של מסד נתונים, אבל הכל נראה בסדר ב  wp-config, – יש בדרך כלל שתי סיבות אחרות לכך.

הראשון, הוא שהאתר שלך נפרץ. ואז, הצעד הבא שלך צריך להיות הפעלת סריקת אבטחה. אתה יכול להפעיל את הסריקה הזו באמצעות תוסף האבטחה שלנו Defender, או להשתמש באחד מכלי סריקת האבטחה החינמיים האחרים הללו.

אם לא זוהתה פריצה, פנה למאחסן האתר שלך. בדומה לנושא מס' 4, ייתכן שהספק לקח על עצמו להשבית זמנית את מסד הנתונים שלך עקב שימוש מופרז או הפרה חוזית אחרת.
ייתכן גם שאלו בעיות בשרת שלהם שעדיין לא דווחו למשתמשים.

יצירת קשר איתם היא הדרך הטובה ביותר כדי להבין מה הבעיה.

6) שגיאת זיכרון.

כאשר השגיאה הזו מתרחשת, יופיע מסך לבן, או שתראה "שגיאה קריטית" המפרטת כמה מגודל הזיכרון נוצל. בדרך כלל זה יקרה ישירות לאחר שתנסה להתקין תוסף וורדפרס או קובץ ערכת נושא החורג מהמגבלה המותרת.

אם אתה רואה שגיאה זו, התיקון הוא די פשוט. ראשית, החזר את האתר שלך למצב שהיה לפני שניסית להעלות את התוסף או העיצוב. לאחר מכן, אם תרצה לנסות שוב להתקין את התוסף, הגדל את מגבלת ברירת המחדל של זיכרון PHP .

כדי להגדיל את זיכרון הPHP, היכנס לחשבון לוח הבקרה שלך ונווט אל מנהל הקבצים או ה-FTP  .
פתח את הקובץ wp-config.php ולאחר מכן הוסף את הקוד הבא כדי להגדיל את מגבלת הזיכרון:
define('WP_MEMORY_LIMIT', '64M');

אם תנסה שוב להתקין את התוסף או ערכת הנושא ותראה את אותה שגיאה, ייתכן שיהיה עליך להגדיל את מגבלת הזיכרון על ידי עריכת ה-php.ini  , כפי שמציע הקודקס של וורדפרס,
זה משהו שתצטרך לבקש מחברת אחסון האתר שלך לעשות.

7) זמן הביצוע המרבי חרג מהשגיאה.

זה דומה לאופן שבו מגבלות זיכרון ברירת מחדל יכולות לגרום לוורדפרס "להישבר" כאשר אתה חורג מהן. במקרה זה, אם אתה רואה שגיאה האומרת לך שלוקח יותר מדי זמן להשלים משימה מבוקשת, עליך להגדיל את זמן הביצוע ב-backend.

במנהל הקבצים שלך, פתח את קובץ ה-.htaccess שלך לעריכה. קובץ זה נסתר מהעין בדרך כלל, אז הקפד "להסיר" את כל הקבצים המוסתרים לפני פתיחת ה-cPanel שלך.

לאחר מכן, שמור עותק של קובץ ה-.htaccess. לחץ על ערוך והוסף את השורה הבאה לקובץ:

php_value max_execution_time 60

ובכך תוכל לתת לשרת קצת יותר זמן לעבד את המשימה המבוקשת. אם זה עדיין לא עובד, עליך לפנות לספק אחסון אתר האינטרנט שלך. יכול להיות שיש משהו אחר שהם יכולים לעשות מהצד שלהם – כמו לערוך את המגבלות ב-php.ini – כדי להתאים לבקשה.

8) "שגיאת שרת פנימית"

למרות ששגיאה זו אומרת לך שהבעיה קשורה לשרת האינטרנט, התקלה לא תמיד טמונה בשרת, אלא שגיאה זו עשויה להופיע גם אם התקנת תוסף או ערכת נושא פגומים.

אם התוספים והעיצוב שלך אינם הבעיה, אז זה אומר שנדרש לשנות את הקונפיגורציות של השרת.
את זה תוכל לתקן בעצמך או לפנות לצוות התמיכה שלנו שמורכב מתומכי וורדפרס ונשמח לסייע לך בפתרון התקלה.

כדי לתקן זאת בעצמך עליך תחילה לבדוק את limit memory של הPHP .
אם תיקנת זאת כבר בשלב מס' 6 והבעיה הפנימית בשרת עדיין מופיעה – במצב הזה, מומלץ להחליף את הקובץ ה htaccess מכיוון שהוא עלול להיות וזה מה שעלול לגרום לבעיה.

כדי לעשות זאת, היכנס למנהל הקבצים או ל-FTP שלך וחפש את הקובץ. שנה את השם ל-".htaccess old".  אם השגיאה כבר לא מופיעה בוורדפרס, אז נותר עוד צעד אחד לבצע.

פתח את לשונית ההגדרות בוורדפרס ואתר את הקישורים הקבועים. בכל פעם שאתה מבצע שינויים בדף ההגדרות הזה – גם אם כל מה שאתה עושה הוא ללחוץ על כפתור "שמור" – השרת שלך מאפס אוטומטית את קובץ ה-.htaccess.:

אז, לחץ על כפתור "שמור" ,

אם שכתוב .htaccess הוא לא הפתרון, יש עוד דבר שתוכל לנסות לפני שתיצור קשר עם מאחסן האתר. בעיקרון, אתה צריך להחזיר את קבצי השרת הראשי שלך למצב ההתקנה המקורי. באופן ספציפי, עליך להחליף את wp-includes ו-wp-admin.

עבור לאתר וורדפרס והורד התקנה חדשה של וורדפרס.

פתח את הקובץ ומצא את התיקיות wp-includes ו-wp-admin.

לאחר מכן חזור למנהל הקבצים שלך. מכאן, אתה יכול להעלות את תיקיות וורדפרס המקוריות עבור wp-includes ו-wp-admin. למעשה, זה מוחק כל שחיתות שאולי הייתה קיימת בגרסה האחרונה של הקבצים שלך.

לאחר שתחליף אותם, צא וחזור לוורדפרס. אם אתה ממשיך לראות את שגיאת השרת הפנימית גם לאחר רענון המסך שלך, צור קשר עם מארח האינטרנט שלך לקבלת סיוע נוסף.

לסיכום

כשמשהו משתבש עם וורדפרס, זה יכול להיות מבאס, במיוחד כשהגולשים שלך מצפים לחווית גלישה מהירה ונוחה באתר שלך.

אני מקווה שבעיות השרת שלמעלה יתנו לך מושג טוב יותר על מה שעשוי להתרחש מאחורי הקלעים.

ואם הפתרונות שהצעתי לא עובדים, לפחות יהיה לך מושג מה לומר למאחסן האתר שלך כשתפנה אליו. אולי לא תוכל לתקן את זה, אבל יהיה לך את הידע שיעזור לבצע את זה במהירות.

המאמר תורגם מעברית לאנגלית על ידי יהב בנגיאת (כל הזכויות שמורות לסוזאנה סקאסה)

פנה עוד היום – הוסט סנטר – מומחים לוורדפרס –  פתרונות לוורדפרס – אחסון אתרים וורדפרס

יצירת קשר מהאתר