קניית שם דומיין
איך תשפרו את ציון האיכות שלכם בקמפיין ממומן? כל הטיפים לפניכם.

איך תשפרו את ציון האיכות שלכם בקמפיין ממומן? כל הטיפים לפניכם.

איך תשפרו את ציון האיכות שלכם בקמפיין ממומן? כל הטיפים לפניכם

קמפיין ממומן באינטרנט מאפשר חשיפה רחבה של האתר או דף הנחיתה הייעודי, גידול משמעותי בתעבורת הגולשים לאתר של העסק שלכם וגידול במכירות. אחד הפרמטרים להפיכת קידום ממומן בגוגל ובשאר מנועי החיפוש הוא אחוז ההקלקות על הביטויים ששילבתם בקמפיין. אחוז הקלקה, באנגלית CTR (Click Through Rate) קובע את ציון האיכות של ביטוי מסוים. ראוי לציין כי אחוז ההקלקה מהווה רק חלק מציון האיכות, אך הוא המרכיב העיקרי לציון האיכות הנקבע על ידי גוגל.

מה זה ציון האיכות וכיצד מחשבים אותו?

ציון האיכות הוא למעשה שקלול של חברת גוגל המבוסס על איכות מודעות הפרסום, רלוונטיות למילות המפתח, וכן הצעת המחיר של המפרסמים לקליק. אמנם, חברת גוגל אינה חושפת כיצד היא בדיוק מחשבת את דירוג האיכות במודעות הפרסום השונות בכל מונח לחיפוש, עם זאת גוגל מציינת שאיכות דף הנחיתה משפיעה על מיקום דף הנחיתה בתוצאות של מנוע החיפוש.

ציון האיכות שלכם נקבע לפי 3 פרמטרים עיקריים:

  • רלוונטיות המודעה – גוגל מציגה בפני הגולש המבצע שאילתה מודעות רלוונטיות לנושא החיפוש. לכן חשוב לשים לב למילות המפתח שבוחרים למודעה.
  • אחוז הקלה (CTR) – מספר הקליקים חלקי מספר ההופעות, לדוגמה אם מודעת הפרסום הממומן שלכם מופיעה 10 פעמים וגולש אחד הקליק עליה, אחוז ההקלקה הוא 10%.
  • דף הנחיתה – מדד הרלוונטיות של דף הנחיתה למודעת הפרסום ולשאילתה שהגולש ביצע במנוע החיפוש של גוגל. בפרסום ממומן אפשר להפנות את הגולשים המקליקים על המודעה לדף נחיתה ייעודי שהוקם במיוחד לקמפיין או לאחד הדפים הרלוונטיים באתר העסקי שלכם.

טיפים לשיפור ציות האיכות בקמפיין ממומן

שיווק באינטרנט באמצעות פרסום ממומן נחשב ליעיל ולאפקטיבי, כל עוד מנהלים את הקמפיין במקצועיות, עדיף בעזרת אנשי מקצוע מיומנים. חשוב לזכור כי ציון האיכות נחוץ לגוגל אך חשוב גם עבורכם כמפרסמים במנוע החיפוש הפופולרי ביותר בעולם. מפרסמים רבים מתמקדים רק בהצעת המחיר, אך כדי להשיג נראות גבוהה יותר של מודעת הפרסום וכדי ליהנות מ-ROI גבוה יותר, חשוב לשפר ולהעלות את ציון האיכות, וכך הצלחת הקמפיין גוברת באופן משמעותי.

  • שילוב הביטוי בטייטל –

    זהו טיפ בסיסי אך מסתבר שרבים מהמפרסמים אינם מכירים אותו. באמצעות שילוב ביטוי המפתח המרכזי של הקמפיין בכותרת הראשית של דף הנחיתה מסייעים לאלגוריתם של גוגל להבין טוב יותר במה עוסק דף הנחיתה, וכך גוגל יציג את המודעה בהתאם לרלוונטיות שלה לשאילתה שביצע הגולש במנוע החיפוש.

  • שילוב הביטוי ב-URL

    מומלץ לשלב את ביטוח המפתח המרכזי בקמפיין גם בכתובת האתר, הביטוי המשולב ב-URL מסייע לגוגל להבין במה עוסק דף הנחיתה ולהציג אותו בהתאם לרלוונטיות לשאילתות של הגולשים. לכן, במקום לרשום כתובת כמו yoursite.com/landpage מומלץ לרשום www.yoursite.com/keyword.

  • שילוב הביטוי בכותרת 1H בתוכן –

    1H היא הכותרת הראשית בדף הנחיתה, שילוב ביטוי המפתח בכותרת מסייע לגוגל להבין במה עוסק הדף ולהציגו בהתאם לרלוונטיות לחיפושי הגולשים.

  • שימוש בתוספי מודעה –

    גוגל משכללת את כלי הפרסום שלה, כדאי לנצל את התוספים השונים כדי להציג מודעה מרשימה וגדולה יותר, ללא תוספת תשלום. ככל שהמודעה בולטת יותר כך אחוז ההקלקות גובר.

  • שימוש ב-ALT

    כדאי להשתמש ב-ALT עם ביטוי המפתח לתיאור תמונה בדף הנחיתה.