1. עמוד הבית
  2. /
  3. בלוג אחסון אתרים
  4. /
  5. בחירת חברת אחסון לקידום אתרים

בחירת חברת אחסון לקידום אתרים

18/01/2017

בחירת חברת אחסון לקידום אתרים

בשנים האחרונות חל שינוי לטובה בכל הקשור לחברות אחסון האתרים בארץ : אם פעם אפשרויות בארץ היו יקרות פי כמה וכמה מאשר המקבילות בחו"ל, הרי שהיום ניתן למצוא אחסון במחיר שווה לכל נפש ואפילו חבילות אחסון ייעודיות למערכות ניהול תוכן כגון וורדפרס.

אבל האם כל החבילות יתרמו לקידום האתר שלכם באותה מידה? זו כבר שאלה אחרת לגמרי והיא תלויה בהרבה מאוד גורמים שלפעמיים אנחנו פשוט לא לוקחים בחשבון לפני שאנחנו בוחרים חברת אחסון.

מהירות עליית האתר

גוגל רוצה אתרים מהירים והיא אף מודה בכך שאתר מהיר יכול להיות מדורג במיקום גבוה יותר מאשר אתר איטי העוסק באותו תחום. מהירות אתרים היא פקטור שהופך משמעותי יותר ויותר באספקט של קידום אתרים. לכן, בראש ובראשונה אנחנו צריכים לוודא שהשרת בו מאוחסן האתר שלנו מתאים לקהל היעד העיקרי אותו נרצה לשרת. אם יש לנו אתר שמיועד לשוק המקומי (ישראל), בדרך כלל לא תהיה לנו בעיה מכיוון שמרבית חברות האחסון משתמשות בשרתים מקומיים.

לעומת זאת, אם יש לנו אתר בין לאומי, אבל אנחנו עדיין רוצים לאחסן אותו בחברה מקומית שתיתן לנו תמיכה טכנית מהירה ויעילה, אנחנו צריכים לברר אם לחברה יש אפשרות לתת לנו לאחסן את האתר בשרת מחוץ לישראל כמו שרת באירופה או בארה"ב.

פקטור נוסף שמשפיע על מהירות עליית האתר הוא כמות המשאבים שזמינים לאתר שלנו בחברת האחסון. עבור רוב האתרים הקטנים ואפילו הבינוניים שהם בעיקר אתרי תוכן או אתרי תדמית, אפשר להסתפק באחסון שיתופי. לעומת זאת, אתרים מורכבים שדורשים הרבה משאבי מערכת או אתרים בעלי תנועה רבה, בדרך כלל יזדקקו לשרת פרטי וירטואלי בו ניתן להקצות משאבים נפרדים לכל אתר בלי שאלו יפגעו בביצועים של שאר האתרים על השרת. לכן, צריך להשוות גם בין המחירים והתכונות השונות של חבילות אחסון ה VPS ( להלן חבילות ה –VPS לרכישה )בחברות השונות ולא להסתפק בהשוואה בין חבילות האחסון הסטנדרטיות.

מספר האתרים בחבילה

רוב חברות האחסון מספקות מספר חבילות אחסון שנבדלות זו מזו במספר האתרים שניתן להשתמש בהם על גבי אותה החבילה. אם אתם מבצעים קידום של כמה אתרים במקביל, עדיף לכם לבחור בחבילות המתאימות לכמה אתרים על מנת לחסוך בעלויות ולגשת ולהקל על הגישה לאתרים השונים. רצוי להדגיש שאם אתם מקדמים מספר אתרים ורוצים לקשר ביניהם, ייתכן שעדיף שתבקשו מחברת אחסון האתרים שכל אתר יהיה מאוחסן על כתובת IP אחרת (ברמת ה – C Class) על מנת למזער את הסיכוי שתקבלו דירוגים נמוכים יותר בשל יצירת קישורים צולבים.

מידת הזמינות של האתרים

מידת הזמינות של האתרים (Uptime) היא למעשה חלק הזמן (באחוזים) בו האתר שלכם זמין וניתן לגשת אליו. כצפוי, הסטנדרט של רוב חברות האחסון הוא זמינות ברמה של 99%, אך למרבה הצער, עדיין ניתן להיתקל פה ושם רמת הזמינות האמיתית של האתרים שלהן היא נמוכה יותר. אתר עם זמינות נמוכה הוא אתר שגוגל עשוי להיתקל בקשיים לגשת אליו ולכן יהיה קשה לו להציג תמונה אמתית ומעודכנת של האתר, מה שכמובן יפגע במאמצי הקידום שלו.

עוד דבר שעלול לפגוע בזמינות של האתר היא מערכת לא מוגנת שחדירה לתקיפות מסוג DDoS, תקיפות שנועדו להעמיס על השרתים ולמנוע מגולשים לגיטימיים לגשת אליהם (כלומר, לגלוש באתרים המאוחסנים עליהם). רוב חברות האחסון המודרניות מציעות תוכנות ואמצעי הגנה שונים כנגד תקיפות אלו כחלק אינטגרלי מחבילות האחסון שלהן.

אם אתם רוצים להיות בטוחים שחברת האחסון בה אתם בוחרים היא אמינה ומקצועית, בקשו ממנה לשלוח לכם דו"ח זמינות כולל של האתרים שלה. רוב החברות המקצועיות ישמחו לשלוח לכם את הדו"ח.

גיבוי יום יומי

למרות שבדרך כלל מפתחים את האתר בסביבת פיתוח מקומית מחוץ לחברת האחסון שלו, עדיין ישנם מצבים בהם שוכחים לבצע גיבויים בזמן שינוי או עדכון האתר ויוצרים מצב בו אין אפשרות לחזור אחורה לגרסה קודמת. אם האתר לא עולה או מוצג בצורה לא נכונה בגלל השינוי, גוגל עשוי להוריד את הדירוג של האתר בתוצאות. בדיוק למקרים האלו נועדה האפשרות לגבות את האתרים על גבי השרת בו הוא מאוחסן. ברוב חברות האחסון מציעים גיבוי יום יומי שנשמר בספריה נפרדת על השרת ואפשר לגשת אליה בקלות דרך שירות ה – FTP  על מנת לשלוף את הקבצים המקוריים.

הגנות על גבי השרת עצמו

גוגל דואגת לא רק להצגת האתרים הרלוונטיים ביותר עבור הגולש, אלא גם מזהירה אותו מפני אתרים לא בטוחים שעלולים להזיק למחשב שלו. אתרים כאלו הם בדרך כלל אתרים שהוחדר אליהם וירוס או סקריפט זדוני שעשוי להדביק מחשבים אחרים. ברגע שגוגל מזהה אתר לא בטוח, הוא מציג אזהרה בצורה בולטת בתוצאות ואף מונעת את הכניסה של הגולשים לאתר.

על מנת למזער את הסיכוי שהאתר שלכם ייפרץ, עליכם לבחור בחברת אחסון עם מערכת הגנה מובנית כגון חומת אש (Firewall) או אפשרות להגן על תיקיות רגישות ברמת השרת עצמו (תכונה שנמצאת ברוב המכריע של תוכנות ניהול השרת כגון Cpanel). למידע נוסף על אבטחת אתרים (בדגש על אתרי וורדפרס).

לסיכום, אל תסתפקו בבדיקה שטחית לפני בחירת חברת אחסון, אלא בצעו השוואה מדוקדקת במטרה למצוא את החברה שתספק לגולשים שלכם את חווית השימוש הטובה ביותר וגם תתרום לקידום שלו במנועי חיפוש.

ערך קידום אתרים בויקפדיה