קניית שם דומיין
בחירת חברת אחסון לקידום אתרים

בחירת חברת אחסון לקידום אתרים

בשנים האחרונות חל שינוי לטובה בכל הקשור לחברות אחסון האתרים בארץ : אם פעם אפשרויות בארץ היו יקרות פי כמה וכמה מאשר המקבילות בחו"ל, הרי שהיום ניתן למצוא אחסון במחיר שווה לכל נפש ואפילו חבילות אחסון ייעודיות למערכות ניהול תוכן כגון וורדפרס.

אבל האם כל החבילות יתרמו לקידום האתר שלכם באותה מידה? זו כבר שאלה אחרת לגמרי והיא תלויה בהרבה מאוד גורמים שלפעמיים אנחנו פשוט לא לוקחים בחשבון לפני שאנחנו בוחרים חברת אחסון.

מהירות עליית האתר

גוגל רוצה אתרים מהירים והיא אף מודה בכך שאתר מהיר יכול להיות מדורג במיקום גבוה יותר מאשר אתר איטי העוסק באותו תחום. מהירות אתרים היא פקטור שהופך משמעותי יותר ויורת באספקט של קידום אתרים. לכן, בראש ובראשונה אנחנו צריכים לוודא שהשרת בו מאוחסן האתר שלנו מתאים לקהל היעד העיקרי אותו נרצה לשרת. אם יש לנו אתר שמיועד לשוק המקומי (ישראל), בדרך כלל לא תהיה לנו בעיה מכיוון שמרבית חברות האחסון משתמשות בשרתים מקומיים.

לעומת זאת, אם יש לנו אתר בין לאומי, אבל אנחנו עדיין רוצים לאחסן אותו בחברה מקומית שתיתן לנו תמיכה טכנית מהירה ויעילה, אנחנו צריכים לברר אם לחברה יש אפשרות לתת לנו לאחסן את האתר בשרת מחוץ לישראל כמו שרת באירופה או בארה"ב.

פקטור נוסף שמשפיע על מהירות עליית האתר הוא כמות המשאבים שזמינים לאתר שלנו בחברת האחסון. עבור רוב האתרים הקטנים ואפילו הבינוניים שהם בעיקר אתרי תוכן או אתרי תדמית, אפשר להסתפק באחסון שיתופי. לעומת זאת, אתרים מורכבים שדורשים הרבה משאבי מערכת או אתרים בעלי תנועה רבה, בדרך כלל יזדקקו לשרת פרטי וירטואלי בו ניתן להקצות משאבים נפרדים לכל אתר בלי שאלו יפגעו בביצועים של שאר האתרים על השרת. לכן, צריך להשוות גם בין המחירים והתכונות השונות של חבילות ה –VPS בחברות השונות ולא להסתפק בהשוואה בין חבילות האחסון הסטנדרטיות.

מספר האתרים בחבילה

רוב חברות האחסון מספקות מספר חבילות אחסון שנבדלות זו מזו במספר האתרים שניתן להשתמש בהם על גבי אותה החבילה. אם אתם מבצעים קידום של כמה אתרים במקביל, עדיף לכם לבחור בחבילות המתאימות לכמה אתרים על מנת לחסוך בעלויות ולגשת ולהקל על הגישה לאתרים השונים. רצוי להדגיש שאם אתם מקדמים מספר אתרים ורוצים לקשר ביניהם, ייתכן שעדיף שתבקשו מחברת אחסון האתרים שכל אתר יהיה מאוחסן על כתובת IP אחרת (ברמת ה – C Class) על מנת למזער את הסיכוי שתקבלו דירוגים נמוכים יותר בשל יצירת קישורים צולבים.

מידת הזמינות של האתרים

מידת הזמינות של האתרים (Uptime) היא למעשה חלק הזמן (באחוזים) בו האתר שלכם זמין וניתן לגשת אליו. כצפוי, הסטנדרט של רוב חברות האחסון הוא זמינות ברמה של 99%, אך למרבה הצער, עדיין ניתן להיתקל פה ושם רמת הזמינות האמיתית של האתרים שלהן היא נמוכה יותר. אתר עם זמינות נמוכה הוא אתר שגוגל עשוי להיתקל בקשיים לגשת אליו ולכן יהיה קשה לו להציג תמונה אמתית ומעודכנת של האתר, מה שכמובן יפגע במאמצי הקידום שלו.

עוד דבר שעלול לפגוע בזמינות של האתר היא מערכת לא מוגנת שחדירה לתקיפות מסוג DDoS, תקיפות שנועדו להעמיס על השרתים ולמנוע מגולשים לגיטימיים לגשת אליהם (כלומר, לגלוש באתרים המאוחסנים עליהם). רוב חברות האחסון המודרניות מציעות תוכנות ואמצעי הגנה שונים כנגד תקיפות אלו כחלק אינטגרלי מחבילות האחסון שלהן.

אם אתם רוצים להיות בטוחים שחברת האחסון בה אתם בוחרים היא אמינה ומקצועית, בקשו ממנה לשלוח לכם דו"ח זמינות כולל של האתרים שלה. רוב החברות המקצועיות ישמחו לשלוח לכם את הדו"ח.

גיבוי יום יומי

למרות שבדרך כלל מפתחים את האתר בסביבת פיתוח מקומית מחוץ לחברת האחסון שלו, עדיין ישנם מצבים בהם שוכחים לבצע גיבויים בזמן שינוי או עדכון האתר ויוצרים מצב בו אין אפשרות לחזור אחורה לגרסה קודמת. אם האתר לא עולה או מוצג בצורה לא נכונה בגלל השינוי, גוגל עשוי להוריד את הדירוג של האתר בתוצאות. בדיוק למקרים האלו נועדה האפשרות לגבות את האתרים על גבי השרת בו הוא מאוחסן. ברוב חברות האחסון מציעים גיבוי יום יומי שנשמר בספריה נפרדת על השרת ואפשר לגשת אליה בקלות דרך שירות ה – FTP  על מנת לשלוף את הקבצים המקוריים.

הגנות על גבי השרת עצמו

גוגל דואגת לא רק להצגת האתרים הרלוונטיים ביותר עבור הגולש, אלא גם מזהירה אותו מפני אתרים לא בטוחים שעלולים להזיק למחשב שלו. אתרים כאלו הם בדרך כלל אתרים שהוחדר אליהם וירוס או סקריפט זדוני שעשוי להדביק מחשבים אחרים. ברגע שגוגל מזהה אתר לא בטוח, הוא מציג אזהרה בצורה בולטת בתוצאות ואף מונעת את הכניסה של הגולשים לאתר.

על מנת למזער את הסיכוי שהאתר שלכם ייפרץ, עליכם לבחור בחברת אחסון עם מערכת הגנה מובנית כגון חומת אש (Firewall) או אפשרות להגן על תיקיות רגישות ברמת השרת עצמו (תכונה שנמצאת ברוב המכריע של תוכנות ניהול השרת כגון Cpanel). למידע נוסף על אבטחת אתרים (בדגש על אתרי וורדפרס).

לסיכום, אל תסתפקו בבדיקה שטחית לפני בחירת חברת אחסון, אלא בצעו השוואה מדוקדקת במטרה למצוא את החברה שתספק לגולשים שלכם את חווית השימוש הטובה ביותר וגם תתרום לקידום שלו במנועי חיפוש.

הקשר בין אחסון אתרים למיקומם במנועי חיפוש

הקשר בין אחסון אתרים למיקומם במנועי חיפוש

כאשר משתמש מקליד ביטוי במנוע חיפוש כגון גוגל, יאהו, בינג ואחרים, הוא מצפה לקבל רשימה של תוצאות רלוונטיות. בעידן בו כל כך הרבה אתרי אינטרנט עשויים להיות רלוונטיים לכל ביטוי, קיימים אלגוריתמים סבוכים המאפשרים למנוע החיפוש לדרג את התוצאות המוצגות, ומתברר כי קיים קשר הדוק בין אחסון אתרים לבין דירוגם.

הסיבה: אחסון אתר במיקום כלשהו עשוי להשפיע על מהירות ההעלאה שלו למשתמש, על זמן התגובה של דפים בתוך האתר ובאופן כללי על חוויית המשתמש. מעבר לרלוונטיות של התוכן שיש באתר, אם הוא מאוחסן באופן שיגרום למשתמש אי נוחות כלשהי, סביר להניח כי מנוע החיפוש ידרג אותו במיקום נמוך, לעתים אפילו נמוך יותר מאתרים שאינם קולעים בדיוק למטרה.

איטי ועצבני

לגורם המהירות בה נטען האתר יש שני היבטים העשויים להשפיע על דירוגו במנועי חיפוש:

מצד אחד ישנם הרובוטים של מנועי החיפוש, אשר סורקים כל הזמן אתרי אינטרנט וכך מאפשרים שמירה על רלוונטיות. אם אתר כלשהו מאוחסן במיקום שמקשה על טעינתו או אפילו קורס מעת לעת, הרובוט עלול לפסוח על סריקת אותו אתר – וכך ייפגע הדירוג שלו ברשימת התוצאות.

מצד שני ישנם הגולשים המגיעים לאתר. אם ייאלצו להמתין זמן רב מדי עד שייטען או יגיב, ועל אחת כמה וכמה אם יקבלו הודעת שגיאה, סביר להניח שהם ייצאו ממנו במהירות. מנועי החיפוש מזהים יציאות מהירות מן האתר ומסיקים מכך שהוא פחות רלוונטי – סיבה נוספת לפגיעה בדירוג.

היבט נוסף של זמני טעינת האתר או התגובה בו הינו חוויית המשתמש. מאחר ומנועי החיפוש אינם מעוניינים להציג למשתמשיהם אתרים שיגרמו להם חוויית משתמש לא-נעימה, הם יעדיפו להציג את האתרים הללו במיקומים נמוכים יותר.

איזו מדינה

לוקליזציה פירושה התאמת האתר למדינה ולקהל היעד שלה, ואחסון אתרים על שרתים מקומיים בדרך כלל נתפס בעיני מנועי החיפוש כרלוונטי יותר מאשר אתרים הנמצאים בשרתים בחו"ל. כך למשל אתר המיועד לקהל גולשים ישראלי יעלה יותר מהר אם הוא יימצא בישראל, מה שמוביל לחוויית משתמש טובה יותר ולערך גבוה יותר בעיני מנועי החיפוש – ולבסוף לדירוג גבוה יותר ברשימת התוצאות. הדבר בולט במיוחד כאשר הגישה לאתרים אלה נעשית באמצעות מכשיר סלולרי כגון טאבלט או סמארטפון, שכן במקרה כזה יש השפעה גם לרשת הסלולרית המקומית, ויהיה לה קל יותר להעלות אתר שנמצא באותה מדינה מאשר במדינה אחרת.

באופן דומה מנועי החיפוש נוטים להעריך לוקליזציה המתבטאת בשמות דומיין בשפת המדינה בה נערך החיפוש (ולכן רואים בישראל יותר ויותר שמות דומיין בעברית), שמות דומיין שיש להם סיומת מקומית (co.il), אתרים שהתוכן שלהם תואם לשפה המדוברת במדינה וכתובות IP מקומיות.

אתרים מרובים

אם אדם אחד מפעיל מספר אתרים שונים שכולם נמצאים על אותו שרת, מנועי החיפוש עשויים לזהות כי כתובות ה-IP של האתרים זהות או דומות, ובמקרים מסוימים בהם קיימים קישורים בין האתרים השונים יתכן והדירוג של כולם ייפגע. כלומר מוטב להפריד בין מקומותיהם הפיזיים של אתרים שונים, או לכל הפחות לבחור בחבילת אחסון המאפשרת הקצאת כתובות IP שונות.

לסיכום

כל אתר רוצה להופיע כמה שיותר גבוה ברשימת תוצאות החיפוש, והשקעה באחסון האתר פירושה השקעה בדירוג. בעת בחירת חבילת אחסון אתרים, מומלץ לוודא כי האתר יימצא על שרת יציב וחזק, להשקיע בהתאמת החבילה אל המדינה בה הוא פועל, ובמקרה של מספר אתרים מומלץ להתייחס אל כל אחד מהם כאתר נפרד בפני עצמו.

איך בוחרים חבילת אחסון אתרים?

איך בוחרים חבילת אחסון אתרים?

כל אתר ברשת האינטרנט שוכן בתוך כונן קשיח המחובר למחשב המכונה שרת. ברגע שגולש כלשהו מקליד את כתובת האתר, הדפדפן שלו משייך את הכתובת לשרת ולתכני האתר שנמצאים בו. אלא שבעת רכישת חבילת אחסון בוחרים למעשה לא רק את המיקום הפיזי של האתר, אלא גם מאפיינים שונים המשפיעים על אופן פעולתו והדרך בה יחוו אותו הגולשים שיגיעו אליו. אז כיצד תדע איך לבחור את החבילה המתאימה לך ביותר?

מה יש בחבילה

חבילות אחסון שונות מתאימות לסוגי אתרים שונים. לדוגמה, אתר שמהווה רק כרטיס ביקור של בית עסק יזדקק לחבילת אחסון שונה מאשר בלוג שמכיל בעיקר טקסטים, שהחבילה שלו תהיה אחרת לגמרי מזו של אתר אמנותי גדוש בצילומים. יש גם הבדל בין אתר קטן המיועד למשפחה ולחברים לבין חנות מקוונת המיועדת למכירת מוצרים ללקוחות. לכן, בטרם תיגש לבחירת חבילת האחסון מומלץ כי תגדיר היטב את הצרכים שעליהם היא אמורה לענות.

נפח

אם בכוונתך להקים אתר שיתבסס רובו ככולו על טקסט, דע כי לנפח המוצע בחבילת האחסון יש חשיבות נמוכה יחסית, שכן תוכן טקסטואלי בדרך כלל תופס מעט מאוד מקום על גבי השרת. צילומים, לעומת זאת, עשויים לשקול הרבה יותר, ולכן אם האתר יכיל כמות גדולה מהם – סביר להניח שתזדקק לנפח אחסון גדול יותר.

ראוי לציין כי ניתן להתחיל עם חבילה הכוללת נפח קטן ואז לשדרגו בהמשך אם יעלה הצורך, אולם עדיף לעשות את השיקול עוד לפני בחירת חבילת האחסון על מנת להימנע מרכישת נפח גדול מדי ללא סיבה.

תעבורה

כמות הנתונים שגולשים מקבלים מן השרת על מנת להיכנס ולגלוש בו היא דבר שראוי לשקול בצמוד לאלמנט הנפח הרצוי. אתר עם נפח אחסון גדול יחסית ותעבורה נמוכה מדי עלול להתרסק או להאט את פעולתו באופן משמעותי אם ייכנסו אליו יותר מדי גולשים, מה שעלול לפגום משמעותית בחוויית המשתמש שלהם ולמנוע מצב שבו יחזרו לבקר בו.

גם ההיפך נכון: לאתר עם נפח אחסון קטן או בינוני לא מומלץ לבחור בחבילת אחסון אתרים הכוללת אפשרות תעבורה גבוהה מדי שלא לצורך.

פרוטוקולים

אתר האינטרנט העתידי שלך יהיה בנוי בשפת תכנות כגון PHP או HTML, ואם מדובר למשל בחנות מקוונת אזי יתכן שתידרש גם להוסיף פרוטוקולי אבטחה לשם אפשרות סליקה.

באופן עקרוני עליך לוודא כי חבילת האחסון שתבחר כוללת תמיכה בפרוטוקולים השונים, אולם כיום רוב מקומות האחסון תומכים בכל הפרוטוקולים העיקריים. כלומר כדאי להיות מודע לעניין, אולם אין צורך לצפות לבעיה בהיבט זה.

דומיין

הדומיין של האתר הוא שורת הכתובת שאותה יקלידו הגולשים בדפדפן על מנת להגיע לאתר שלך. בעוד שבחירת דומיין היא אחד הצעדים הראשונים שעושים בדרך להקמתו של אתר חדש, מומלץ להמתין עם רכישתו, משום שחבילות אחסון אתרים רבות מציעות דומיין בחינם וכן סיוע בחלק הטכני של קישורו אל מקום האחסון של האתר.

תמיכה

לא נעים שהאתר מפסיק לפתע לעבוד מסיבה כלשהי או שמתגלה בו בעיה באמצע הלילה. מה עושים במקרה כזה? חבילות אחסון רבות כוללות אלמנט של תמיכה טכנית מאנשי מקצוע, בהם ניתן להיעזר כדי לפתור תקלות או לשאול שאלות – וגם כאן כדאי לשאול האם מדובר בתמיכה טכנית טלפונית או במייל ומהן השעות בהן היא זמינה.

לסיכום

לא כדאי להקל ראש בעת רכישת חבילת אחסון אתרים. הגדרה מדויקת של האתר ושל האתגרים הניצבים בפניו הם הצעדים הראשונים בדרך להקמתו ותפעולו של האתר.

4 טיפים חשובים לפני שבוחרים לרשום דומיין-מזווית של קידום אתרים

4 טיפים חשובים לפני שבוחרים לרשום דומיין-מזווית של קידום אתרים

מחפשים לרשום דומיין חדש? הכנו במיוחד עבורכם 4 טיפים לרישום דומיין מזווית של קידום אתרים,

ידוע שרישום דומיין הינו שלב כיפי ממש כמו לתת לילד שם, בדרך כלל השאלות שלא תשאלו במידה ואתם לא מכירים את ענף קידום האתרים, עדיין חשוב לדעת.
קרא עוד »